Windhoek-Kalahari - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Windhoek-Kalahari - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Windhoek-Kalahari

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

27 September 2014 | Namibië, Swakopmund

We zijn gearriveerd in de Farmhouse lodge, in de Kalahari woestijn op ongeveer 350 km zuidelijk van Windhoek.
De reis hierheen is probleemloos verlopen en de eerste nacht hebben we doorgebracht in Villa Verdi, een guesthouse in de stad Windhoek, tevens de hoofdstad van Namibië.
Voor europese begrippen een plattelandstadje, voor Namibische begrippen een grote stad met alles erop en eraan, In het grote winkelcentrum eerst maar eens wat cash geld gepind, want met Euro ś en/of betaalkaarten gaan ze hier nog niet zo gemakkelijk om, Amerikaanse dollars gaat nog wel en ook Zuid Afrikaanse Rand lukt nog wel, maar dan houdt het op.
Ook de huurauto (Toyota HILUX 4W drive) bevalt goed en het links rijden hebben we ook snel weer onder de knie.
Vanmorgen vroeg op en na een prima ontbijtje op weg naar het zuiden en de wegen zijn goed, maar wel eindeloos in een dor landschap.
Het weer is prima en tegen de dertig graden, maar een fris windje maakt dat het prima uit te houden is. Dat wordt nog wel anders als we straks naar het noorden rijden, weer terug over de keerkring naar de tropen.
In de Caprivi strook, langs Angola is het ruim veertig graden met een hoge luchtvochtigheid, maar dat zien we dan wel weer.
Onderweg de eerste "wildlife" gespot in de vorm van een paar troepen bavianen en ik heb de pest aan die krengen; ze zijn zo brutaal als een aap (dan weet je ook waar die uitdrukking vandaan komt) en ze zijn agressief....oppassen dus.
Het Farmhouse waar we nu zijn is eenvoudig, maar prachtig. Leuk vrijstaand huisje, een pool en prima eten wat praktisch allemaal in eigen beheer wordt verbouwd en geteeld. Het is nu ongeveer 19.30 en dezelfde tijd als in Nederland. De sterrenhemel verschijnt en het wordt tijd voor het
diner.......KUDU uit eigen slachterij; die hangen massaal in de koelcel.
Morgen gaan we richting Sossussvlei met de beroemde rode duinen.
Hoe dat bevalt horen jullie een volgend keer, voor nu: groeten uit de woestijn.

• 24 September 2014 - 19:46

Fleur:

Ha vakantiegangers!

Wat leuk dat ik jullie reisverslagen ook weer krijg!
    Kan ik lekker met jullie meegenieten!
    Heel veel plezier en geniet saampjes,

x Fleur

• 24 September 2014 - 19:59

Rianne:

Ha die Jos en Ingrid,

Wat een toffe reis hebben jullie bedacht en wat leuk dat wij er weer bij kunnen zijn.
    Héél spannend. Have fun en blijf vooral schrijven...zó nieuwsgierig!

liefs Rianne

• 24 September 2014 - 20:21

Silvia:

Hoi Jos en Ingrid.

Een goed begin is het halve werk.
    Hopelijk valt er nog veel te genieten!
    Groetjes!
    Silvia

• 26 September 2014 - 16:37

Hetty:

fijn dat we weer mee mogen en volop mee kunnen genieten van jullie reis
    maak er iets moois van,veel plezier
    hetty

• 27 September 2014 - 12:45

Eelco:

Leuk hoor. Nu alleen de foto's nog !!
    PS. Ingrid: van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van !!!
    Gr. Eelco

• 27 September 2014 - 14:10

Sylvester :

Hey Jos & Ingrid,

Geniet van jullie mooie reis en laat ons een beetje mee genieten hè...!! Ben benieuwd naar de verslagen en de foto's....!!
    Have fun,

Gr. Sylvester