Thuis - Reisverslag uit Warbeyen, Duitsland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Warbeyen, Duitsland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

24 Oktober 2014 | Duitsland, Warbeyen

Dag 28: Van Gobabis naar Windhoek

Nadat we gisteren nog het dieren voederen op de Guestfarm hebben meegemaakt is het vandaag dus de laatste dag in Namibië.
Even terug nog naar gisteren, want naast runderen, schapen en geiten heeft de Zelda Farm ook 10.000 vierkante kilometer gereserveerd voor jachtpartijen en je kunt er alles schieten behalve olifanten!!!
Jawel, wil jij een Giraffe, neushoorn en of zebra omleggen dan kan dat, hoe bizar dat ook klinkt. Mot je natuurlijk wel fors voor betalen en de tarieven hebben we maar niet opgevraagd. Vergunningen zijn blijkbaar geen probleem en hoe ze de wildstand op peil houden weten we ook niet. Laat ook maar!
16 jaar geleden heeft men in de buurt een luipaardmoeder afgeschoten en het jong van een paar maanden meegenomen naar de farm, met de bedoeling het tam op te voeden. Nou dat gaat dus niet, maar onderwijl leeft het dier dus nog wel, maar kan zelf niet jagen en moet gevoerd worden. Éen hectare is speciaal omheind en daar woont ze en wij kijken hoe het beest wordt gevoerd en hoe ze (net als een huiskat) spint, maar dan met 10x zoveel geluidsvolume.
Ook emoe's en een stekelvarken krijgen we te zien, best interessant.

Goed, vandaag dus naar de luchthaven, huurauto inleveren en om 16.00 gaat de vlucht naar Johannesburg en van daaruit om 20.00 verder naar Frankfurt. Onze vlucht is geboekt via South African Airways en we hebben gelukkig geen last van de pilotenstakingen bij Lufthansa.

Dag 29: Naar huis

Om 06.00 komen we in Frankfurt aan en i.v.m. de stakingen kun je er en kanon afschieten. Alles gaat supersnel en de koffers zijn eerder bij de transportband dan wij. Stukje lopen en dan verder met de de trein, maar dat is een drama. Bijna alle ritten hebben vertraging, wij dus ook ruim een half uur en dat betekent dat we de aansluiting in Düsseldorf missen. Geen ramp, een half uurtje wachten op een winderig en koud station en we nemen de volgende trein naar Kleve. Vanuit Kleve met de taxi naar huis en om 12.15 vallen we op de klep, 27 uur nadat we vertrokken zijn vanuit Gobabis. Het is koud en nat hier, Ingrid loopt letterlijk te klappertanden.
Welcome home!
Heinske heeft ruim 4 weken in ons huis gelogeerd en de boel bijgehouden, bedankt Heinz, graag volgend jaar weer.
Onze hulp heeft alles natuurlijk weer "spic and span", vers fruit staat klaar en ook de bloemen lachen ons tegemoet. Bedankt Huberta!

Tot slot nog wat fact & figures:

aantal kilometers gevlogen : ca. 20.000 (de halve wereld rond)
aantal kilometers gereden : ca. 5.550
aantal liters diesel : ca. 483
aantal flessen water : ca. 85
aantal muggenbeten : ca. 4 (valt mee hè)
aantal keren grens gepasseerd : 10
aantal stempels in paspoort : 19
aantal foto 's : ca 1400 (bruto)
gespot wild : alles behalve luipaard (in het wild)
meest bijzondere dier : honingdas (in Onguma)
hoogste temperatuur : 42 graden (Caprivistrook)
laagste temperatuur : 14 graden (Swakopmund)

Wij hebben en onvergetelijke reis gehad en gelukkig hebben we de foto 's nog. Ingrid wil bij deze nog iedereen die haar gefeliciteerd heeft met haar verjaardag bedanken.
Iedereen bedankt voor jullie leesgeduld en wie weet tot een volgend keer.

Jos en Ingrid

• 27 Oktober 2014 - 23:47

Rianne:

Nou zeg, had ik even een klein griepje, kijk even niet op de mail en zijn jullie ineens thuis.
    Gelukkig heb ik het ingehaald en alle verslagen gelezen met bijbehorende prenten.
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt.
    En wij hier ook een beetje. Hartstikke leuk om mee te lezen.
    Welkom thuis en bedankt .
    Tot gauw.
    Lieve groet