Zuidelijk Pilion - Reisverslag uit Tríkeri, Griekenland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Zuidelijk Pilion - Reisverslag uit Tríkeri, Griekenland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Zuidelijk Pilion

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

30 September 2016 | Griekenland, Tríkeri

Dag 11 donderdag 29 september: Afisos

Stranddag vandaag. Gewoon met ons luie kont de hele dag aan het strand gelegen. Maar ook gezwommen in de golf van Pagasititos, watertemperatuur is fantastisch om en nabij de 25 graden!

Dag 12 vrijdag 30 september: Zuid-Pilion

Op tijd weg vanochtend, want we willen het zuidelijk deel van Pilion verkennen.
De eerste stop is in Argalasti en (relatief) grote plaats, maar wat in de reisgidsen geroemd wordt, valt wel wat tegen. Kerk is op slot en het plein ervoor is nodig aan onderhoud toe. De mooie klokkentoren is nog wel de moeite waard, maar is dan ook een vlag op een modderschuit.
Verder dan maar langs de kustweg naar de meest westelijke punt van de laars. Jawel Pilion heeft net als Italie de vorm van een laars inclusief "Sicilië". In Agios Kiriaki wordt je verzocht de auto buiten het dorp op een parkeerplaats te stallen, omdat de straatjes te klein en smal zijn om (in het seizoen, maar dat staat er niet bij) autoverkeer te kunnen hebben. We rijden gewoon het dorpje in en ja hoor ... inderdaad smal, maar toch plaats genoeg. We parkeren dus bij de haven, nestelen ons in een taverna op het terras en genieten van de rust. De volgende plaats is Trikeri en is een droom. Geen autoverkeer mogelijk, omdat het boven op een heuvel is gebouwd en slechts bereikbaar is via trappen en steile kronkelweggetjes. Het uitzicht naar alle windstreken is prachtig, overal er omheen water. Het wordt dan ook niet voor niets het eiland van de drie zeeën genoemd. Een stukje noordelijker ligt Alogoporos en vandaar kun je met en sea-taxi naar het enige bewoonde eiland in de golf: Palia Trikeri met als belangrijkste bezienswaardigheid het klooster, maar we besluiten om dit niet te doen en terug te rijden naar ons verblijf in Afissos. Bij het zwembad lezen we een boekje en 's avonds maken we gebruik van de gigantische Jacuzzi.
Lekker hoor zo'n verwennerij.

• 02 Oktober 2016 - 09:53

Hetty:

wat een leven hè,jullie genieten zichtbaar
    groetjes Hetty

• 04 Oktober 2016 - 09:23

Rianne:

he daar Ingrid en Jos,

Wat een prachtige foto's. En een mooi land met veel lucht, daar houd ik van.
    Bij mij rijpt het plan daar ook eens door heen te gaan trekken.
    Ga zo door, ik schrijf mee...

liefs van mij

Rianne