Over Formule 1 en voetbal - Reisverslag uit Aígina, Griekenland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Over Formule 1 en voetbal - Reisverslag uit Aígina, Griekenland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Over Formule 1 en voetbal

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

11 Oktober 2016 | Griekenland, Aígina

Dag 20: zaterdag 8 oktober - Souvala - Aegina

De gehuurde bus staat nog steeds voor de deur, dus begeven we ons met hetzelfde clubje als gisteren naar Aegina-stad. We parkeren bij de gevangenis (ja zelfs die hebben ze hier) en lopen de boulevard op. We splitsen ons op want met zes personen die vaak pietepeuterige winkeltjes binnenvallen is niet handig. Veel toeristische prullaria natuurlijk, maar ook veel eet- en drinktentjes ... gezelligheid alom.
Een van de Griekse vriendinnen heeft overigens een boutique met veelal aprte sieraden te midden van alle andere lokale aanbieders en daar struinen we wel wat langer rond.

's Middags lekker gegeten aan de haven en teruggereden naar onze thuisbasis Souvala. Onze huisbaas heeft en barbecue voor allemaal geregeld en ongeveer hetzelfde gezelschap als op Conny's verjaardag is weer van de partij; deze keer aan het zwembad in onze tuin.
Onieuw reuze gezellig ...Wein, Weib und Gesang doet het altijd goed en opnieuw laten onze Griekse vrienden zie hoe je traditioneel danst. Geen flauwekul met Sirtaki en zo; nee, het echte werk. En dan komen de oudjes uit de startblokken om vol overgave en zonder gêne te dansen.
Het ziet er bij ons wat houterig uit allemaal maar als eenmaal wordt overgestapt op 'onze' muziek zijn de rollen omgedraaid.
En zo moet het ook.

Dag 21: zondag 9 oktober- Souvala

Rustdag vandaag, maar wel op tijd op. De Formule 1 race van Japan start hier al om 08.00 en dat willen we toch wel even zien.
De computer freaks onder ons hebben diverse programmaatje en links uitgewisseld en waarrempel het werkt!
Ook 'in den vreemde' blijft het Hollandse hart kloppen. Max plaatst zich tussen de Mercedessen op plaats 2 en da's mooi ... heel mooi!
Stranddag vandaag en -zonder afspraak- komt iedereen lekker luieren en en biertje pakken aan de lokale baai. Gezellig.

Dag 22: maandag10 oktober - Souvala

Opnieuw een rustdag, het is tenslotte vakantie en op zo'n dag gaat er een heel boek doorheen. Hendrik Groen wordt populair hier. Hij verhuist elke paar dagen naar een andere studio.
De souvlaki van Theo is net zo populair en na het eten trakteert hij niet alleen op een dessert, maar ook op een mini-concert op de bazouki.
Erg leuk en we komen dan ook moeilijk weg van tafel terwijl de voetbalwedstrijd Nederland-Frankrijk al is begonnen.
Snel naar vriend Costas (André Hazes ... kijk maar naar de foto) want die heeft een abonnement op sportzenders in zijn restaurant en zou voor ons die wedstrijd uitzoeken.
Mooi biertje erbij, maar 0-1 stelt toch wel teleur en 1-1 was een rechtvaardiger uitslag geweest zeker na de niet-gegeven penalty!
Korte samenvatting: ' Niet goed genoeg'.

• 11 Oktober 2016 - 11:24

Rianne:

Ingrid, die hoed!
    staat je geweldig, ik zeg doen...

rianne

• 11 Oktober 2016 - 17:03