Tot ziens Aegina - Reisverslag uit Warbeyen, Duitsland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Tot ziens Aegina - Reisverslag uit Warbeyen, Duitsland van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Tot ziens Aegina

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

19 Oktober 2016 | Duitsland, Warbeyen

Dag 27: zaterdag 15 oktober, Souvala - Athene

Vandaag wordt een rommeldag. De eerste veerboot morgenvroeg gaat te laat om het vliegtuig te halen, en dus vertrekken we vandaag naar het vaste land. Aldus op ons gemak ontbijten, koffers pakken, wat mensen gedag zeggen, boottickets kopen en een laatste afzakkertje in de haven van Souvala met Conny en Herman.

Om 18.00 uur verlaten we het vertrouwde eilandje Aegina en na een rustige vaart bij ondergaande zon, arriveren we in Piraeus, de haven van Athene en een stad op zich. We overnachten in een hotel op loopafstand.

Dag 28: zondag 16 oktober, Athene - Eindhoven

We nemen de bus naar de luchthaven, een rit van een uur. De bus neemt de route langs de kust en dat roept mooie herinneringen op. Zo passeren we het zadelvormige Peace and Freedom stadion waar we tijdens de Olympische Spelen naar de volleybalwedstrijden hebben gekeken en de prachtige zandstranden waar gezeild werd om olympische plakken. Tussen hordes mensen van de meest uiteenlopende nationaliteiten, kleurrijk uitgedost, liepen we destijds met regelmaat langs deze stranden richting de diverse stadions. Ontzettend leuk om daar aan herinnerd te worden.

We vertrekken op tijd en komen in de middag aan in zonnig Eindhoven.
En zo zitten vier weken vakantie er weer op. Geen exotische of spannende reis zoals vorig jaar, maar wel een heel relaxte en gezellige tijd.
Mooie natuur, kerkjes en bergdorpjes op Pilion, een verjaardagsfeestje met bijzondere mensen, fijn gezelschap, gezellige etentjes, cultuur, muziek, dans, zon, zee en strand op Aegina.

Griekenland is gewoon altijd heerlijk.