Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

13 September 2015 | Australië, Darwin

Dag 24: vrijdag 11 september, Darwin

Mooie hotelkamer, goed ontbijt, prima internet, alleen jammer dat 'waarbenjij' niet mee wil werken omdat het foto's/filmpjes uploaden nog steeds niet werkt. Antwoord op diverse mails krijg ik ook niet, nou ... die zijn nog niet klaar met mij.
We maken een wandeling door Darwin en nemen uiteraard 'The Waterfront' mee in deze toer en daar hebben we geen spijt van. Prachtig aangelegd, zelfs een groot golfslagbad maakt deel uit van dit zoet- en zoutwaterparadijs. Veel moeders met baby's en kleine kinderen, leuk om te zien, maar waar blijven die van ons: al bijna vier weken niet gezien en het wordt tijd om te skypen.
De appartementen er omheen kosten een paar centen en dan heb je ook echt wat.
Het Centenial park ligt recht voor ons hotel en is één groot monument voor (opnieuw) de soldaten uit de 1e en 2e wereldoorlog. Met een prachtig uitzicht over de haven is het er goed toeven. 's Middags lekker geluierd en een boek gelezen, 's avonds de stad in naar een van de honderden eettentjes ... het wordt een Thai vanavond.

Dag 25: zaterdag 12 september, Darwin

Op advies van Andrew (de host uit Kakadu) bezoeken we Parap market. Elke zaterdag is in dit deel van Darwin stad een soort weekmarkt en we zien veel van dezelfde marktkooplui dan op donderdagavond in Mindil market. Maar het is weer een drukte van belang en de eettentjes zijn ook hier weer van de partij. Niet zo internationaal, maar veelal Aziatisch en lekker eten dat ze hebben. Voor de gezondheid nemen we er ook een smoothie bij: prima lunch toch?
's Middags bezoeken we het museum in Darwin, spuiten de auto schoon zodat ie morgen weer keurig kan worden ingeleverd en nemen het de rest van de dag lekker van aan het zwembad. Biertje, sigaartje het kan slechter.
Brengt me op de regelgeving in Australië: veel mag maar ook heel veel mag niet. En wij maar denken dat we de boel in ons kikkerlandje 'overgereguleerd' hebben. Nou het kan erger hoor!
Beetje hypocriet ook, want om het roken te ontmoedigen kost een pakje sigaretten maar liefst 20 tot 25 dollar (circa 15 euri!) en als je dan al rookt, word je verbannen naar een plekje ver weg. Een flesje drinkwater is soms nog duurder dan frisdrank en kost 2 euri. Snap ik niet als je het als regering op het gebied van volksgezondheid goed wilt doen. Overgewicht mag blijkbaar, roken niet!

Dag 26: zondag 13 september, Darwin - Adelaide

Het is zowaar gisterenavond gelukt om met pijn en moeite en heeeeel veel tijd wat foto's te uploaden bij de laatste verslagen. Beter wat dan niks, maar ik ben nog steeds pissig.

Na het ontbijt de koffers gepakt, auto ingeleverd op de luchthaven en aansluitend om circa 13.00 vertrekt de vlucht naar Adelaide. Het tweede deel van onze reis begint en na aankomst in het zuiden is het prachtig weer, ofschoon de lente hier nog maar net is begonnen.mVandaag 30 graden, morgen nog 22 graden en daarna een graadje of 16. Nou laat maar komen en met een buitje houden we ook rekening.

We checken in bij het hotel en lopen de stad in waarbij de eerste indruk is dat het oude gedeelte wel wat wegheeft van Bourbon street in New Orleans. Eten doen we in een sportcafé waar ongeveer 20 TV-toestellen allerlei soorten sport uitzenden: tennis, golf, motorsport, voetbal, rugby, cricket you name it! Zouden we bij ons ook moeten hebben, ging ik vast wat vaker naar de kroeg. Aussies zij helemaal tuut van sport, waarbij nummer 1 Australian football is (zeg maar rugby) en als tweede cricket staat genoteerd.

Morgen de camper ophalen en dan richting Great Ocean Road en Melbourne, maar daar komen we pas over ongeveer twee weken aan.

• 13 September 2015 - 16:40

Ernst Driessen:

Hallo,eindelijk niets vies of gevaarlijk! Daar moeten jullie nog wat blijven,eng zal het later nog wel worden.

Groetjes
    Ernst

• 13 September 2015 - 22:51

Theo:

Jammer !!!
    Niets vies of gevaarlijks meer !
    en bah....
    weer in de bewoonde wereld waar allemaal mensen zijn.

Nog veel reisplezier.
    Theo.

• 14 September 2015 - 17:56

Hetty:

wel wat beschaafder nu,hoop voor jullie op een mooie trip daar beneden
    mijn bruiloft in Canada was perfect nog een paar dagen en ga al weer naar huis
    schrijf wel weer vanuit nederland

• 16 September 2015 - 16:45

Fleur:

Ha die Ingrid en Jos,

Leuk zo met die foto's erbij!
    Die brengen de verhalen nog meer tot leven.
    Heerlijk al die avonturen....stiekem n beetje jaloers....
    Have fun!!