Cape Cod en Martha's Vinyard - Reisverslag uit Martha's Vineyard, Verenigde Staten van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Cape Cod en Martha's Vinyard - Reisverslag uit Martha's Vineyard, Verenigde Staten van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Cape Cod en Martha's Vinyard

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

27 September 2018 | Verenigde Staten, Martha's Vineyard

Dag 4: Cape Cod

Ons hotel serveert geen maaltijden en ook voor het ontbijt moet je de deur uit.
Next door is echter "Persy's Place" voor 'n echt Amerikaans ontbijt en lunch.
Over het algemeen vette hap en alles wat met eieren te maken heeft; koffie en thee net zoveel als je wilt. Enfin we slaan ons er doorheen en het scheelt ook weer een lunch moet je maar denken want de porties zijn big.
Vandaag rijden we Cape Cod helemaal af tot aan het uiterste puntje. Leuke winkeltjes in Chatham en dan via Orleans naar Provincetown. De huizen zijn allemaal in de typische New England Style gebouwd. 99% is van hout, maar wat opvalt is dat de brandweerkazernes en overheidsgebouwen van steen zijn gebouwd. Het ziet er allemaal even mooi uit, maar als je dan bij een makelaar in de vitrine kijkt, koop je niks onder de miljoen dollar en het loopt op naar 3-4-5 miljoen! President John Kennedy heeft bijgedragen aan bescherming van de fragiele duinen, moerassen en stranden en het geheel staat onder federaal toezicht. Verschillende historische gebouwen liggen middenin de prachtige natuur en het schiereiland is goed voorzien van fiets- en wandelpaden.
's Avonds kreeft gegeten. Wat een afgang! Zoals met alle vis wordt ook de meest luxueuze in het beslag geflikkerd en in het frituurvet gebakken: doodzonde. Ook Ingrids haddock (een soort kabeljauw) die gevuld zou moeten zijn met coquilles en krabvlees is een stuk vis op een bedje ondefinieerbaar gemalen zooi. Jammer en nooit meer. Amerikanen hebben nou eenmaal geen eetcultuur.

Dag 5: Cape Cod - Martha's Vineyard

Ingrid is jarig vandaag en wat ik ook geprobeerd heb: een verrassingsontbijtje zit er niet in. Het staat niet op de kaart, dus hebben ze het niet. Dan maar weer een paar sneetjes toast en een omelet en snel klaar.

We nemen de veerboot naar het eiland Martha's Vineyard een van de meest luxueuze bestemmingen voor de Amerikanen. Hier tref je de filmsterren en dikke politici. De Clintons en de Obama's zijn vaste gasten hier. Alles is ook duur en als nuchtere Hollander vraag je je toch af of dat nou allemaal nodig is. Kop koffie/thee $ 4-5, een ijsje $ 5,5 etc. Alles is gemiddeld 60% duurder dan gemiddeld. Woningen zelfs 90%.
Het is wel een prachtig eiland met de allermooiste huizen, zeer pittoresk, schilderachtig en relaxt. Zeker met dit mooie, zonnige weer. Prachtige stranden en in 1974 werd de eerste Jaws-film hier opgenomen. We maken een wandeling door Edgartown, komen in ons hotel en krijgen een gratis upgrade van hotelkamer naar een compleet appartement met twee slaapkamers, woonkamer, keuken, twee badkamers, terras en balkon. Niet nodig, wel leuk.

• 28 September 2018 - 03:56

Hetty:

veel plezier in jullie appartementje
    mooi weer daar?hier wel maar nu gaat het bergafwaarts,wordt fris
    groeten Hetty

• 28 September 2018 - 21:57

Theo:

Hallo Ingrid (en Jos) !
    Waar haal je de moed vandaan om al die lange verhalen te schrijven.
    Wel leuk om te lezen.
    Nog een mooie reis.