En het ging zo goed ... - Reisverslag uit Masqat, Oman van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu En het ging zo goed ... - Reisverslag uit Masqat, Oman van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

En het ging zo goed ...

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

18 Oktober 2015 | Oman, Masqat

Dag 60/61: zaterdag en zondag 17 en 18 oktober, Matamanoa - Nadi - Sydney - Dubai - Muscat

Het laatste deel van onze tot nu toe prachtige reis gaat beginnen, maar het is slecht weer en de regen komt met bakken uit de lucht. We staan keurig op tijd klaar, maar de helicopter komt niet opdagen en da's lastig want we kunnen niet op een andere manier op tijd de vlucht van Nadi naar Sydney halen. Bellen, wachten en maar weer eens bellen en om 07.30 horen we dat ie er aan komt. Hij kon niet eerder vertrekken wegens het slechte weer, maar binnen een kwartier pikt hij ons op en vliegt direct naar de luchthaven in Nadi. We landen om 08.01 uur en via wat sluipweggetjes staan we om 08.11 uur bij de incheckbalie, waar men onze vliegtuigstoelen gewoon heeft verpatst.
'Overboeking' heet dat dan en of we nou hoog of laag springen we kunnen niet mee en moeten op een volgende vlucht naar Sydney wachten.
We waren op tijd, de reisagent had aangekondigd dat we ook op tijd zouden zijn en stonden zelfs met een van onze koffers die we op het hoofdeiland hadden achtergelaten, bij de incheckbalie.

Niks aan te doen en je wordt keihard voorgelogen en tja ... dan knapt er bij mij wat!
Na een uur heibel maken onder protest de ticket- en vluchtwissels geaccepteerd en met een shuttle naar een hotel gebracht om te wachten op de avondvlucht.
En dan loopt natuurlijk alles mis. Alles zou geregeld zijn ... niet dus en het leidt er toe dat we om 23.50 uur in een hotel in Sydney aankomen en 2,5 uur later al weer uit bed moeten om de vlucht van 06.00 uur te halen. Blijf je toch gewoon op de luchthaven denk je dan: nee, luchthaven Sydney SLUIT om 23.00 uur en dan moet alles eruit.
Uiteindelijk zijn we na een lange dag en nog 7 uur tijdsverschil er bovenop in Muscat aanbeland en zitten dus weer op schema. We zijn nu in totaal 41 uur onderweg en proberen het nog een beetje te rekken zodat we niet al te veel last krijgen morgen van de jetlag.

En morgen begint dan het vijfde en laatste deel van ons reis-feuilleton als we Oman, waar het nu nog 33 graden is, gaan verkennen.

• 18 Oktober 2015 - 22:40

Theo:

Ja Jos, zo gaat dat als je echt op reis gaat !!!
    Wil je nog een paar voorbeeldjes ?

Hele fijne reis nog bij de Arabieren.

Theo.

• 19 Oktober 2015 - 08:35

Hetty:

Ja,het was ook te mooi om waar te zijn ,alles op rolletjes???? Ik hoor je hier stampei maken Jos.
    nu kunnen jullie gewoon weer verder,veel plezier en nog hèèl mooi weer,voordat je hier terug komt want dan valt het weer even tegen
    Hetty

• 19 Oktober 2015 - 12:12

Rianne:

Kleinigheid hou je altijd....en dat op een avontuur van 75 dagen.
    En trouwens ..af en toe een shot adrenaline houd de "motor" op gang.
    haha, en dan staat er zo'n kleine Libelle op een paar plankjes op jullie te wachten.

ongekend.
    op naar de volgende fase...we kijken mee

liefs Rianne