Laatste loodjes Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Laatste loodjes Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes Australie

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

11 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Dag 52: vrijdag 9 oktober: Hadspen - Devonport

Vanavond verlaten we Tasmanie met de veerboot terug naar Melbourne. De boot vertrekt uit Devonport in het noorden en vanuit Hadspen kun je daar in 1,5 uur naar toe rijden via de highway. We hebben dus tijd zat en gaan daarom binnendoor. We slaan bij de eerste de best afslag richting noorden af. Dit deel van het eiland behoort nog steeds bij Tamar Valley, een enorme vallei rond de Tamar River. Gisteren zijn we de rivier overgestoken en we rijden nu aan de westkant. De vallei kenmerkt zich door veel, prachtig groene natuurlijke weides met veel runderen en schapen. En het is lente, dus overal kalfjes en lammetjes. Jammer dat je bij ons maar heel weinig koeien buiten ziet, laat staan kalfjes. Hier in alle soorten. Uit deze streek komen veel melkproducten. Verder veel hellingen met wijnranken, hop en fruit.

We blijven naar het noorden rijden tot we niet meer verder kunnen. We komen bijna geen verkeer tegen, maar net als we ergens langs de kant van de weg de bus parkeren om koffie te zetten, stopt er een motoragent naast ons. Of we hier van plan waren te blijven staan? Uh, hoe zo? Nou er komt een wielerkoers aan (jawel hoor, de Ronde van Tasmanie - die bestaat dus echt!) en we mogen de weg niet op voordat de wielrenners, rijdende camera's, volgauto's en politie voorbij zijn. OK dan.
En zo komt het dat Jos ergens in the middle of nowhere als enige toeschouwer een peloton aanmoedigt ;-) Zullen ze hem opgemerkt hebben?

Noordelijker dan Port Sorell kunnen we niet. Bij een van de vele stranden parkeren we. Lekker lunchen, wandelen en lezen. Het is weer prachtig zonnig weer. En ook hier weer ontzettend mooie stranden en baaitjes waar niets te doen is. Als je toch mooi, vrij aan zee wilt wonen ...

De laatste kilometers op Tasmaanse wegen. Wegen die overigens gekenmerkt worden door heel, heel veel dode dieren langs de kant. Elke paar honderd meter ligt er wel een dode kangoeroesoort, wombat, possum, kat-, marmot- of ratachtig dier. Ongelooflijk veel. Gelukkig hebben wij niets voor de camper gehad. Wel fijn voor de Tasmaanse Duivels want die leven veelal van kadavers. Het zijn slechte jagers die ook nog eens slecht zien. Dus, tja, de ene zijn dood, is de ander zijn brood.

Om 18.30 uur rijden we de buik van de Spirit of Tasmania binnen en een uur later verlaten we de haven van Devonport.

Dag 53: zaterdag 10 oktober, Melbourne

Om 6:45 uur komen van de boot. Het is heerlijk weer; nu al 20 graden! We zoeken een camping niet al te ver van de verhuurmaatschappij waar we de camper moeten inleveren en de luchthaven. Als we daar aankomen blijkt er nog precies 1 plekje te zijn. Mooi zo. We blijven vandaag op de camping. Beetje relaxen en alvast een begin gemaakt aan de schoonmaak van de bus. Het is de hele dag heel broeierig wat uiteindelijk resulteert in een onweer 's avonds.

Dag 54: zondag 11 oktober, Melbourne - Fiji

Zo, er wordt gepoetst vanochtend want de bus moet schoon opgeleverd worden. Niet zo'n enorme klus met slechts een paar vierkante meter, maar moet wel gebeuren. Vervolgens door de wasstraat en naar de verhuur om de bus -die vier weken ons rijdend huisje is geweest- in te leveren. En ja hoor, hier hebben we eindelijk eens fatsoenlijk internet. Ze lopen echt mega achter wat dat betreft! Wat zijn wij verwend in Nederland en Duitsland!
Dus, hier nog een verslagje uploaden en dan naar de luchthaven voor onze vlucht naar Fiji. We vliegen om 23.59 uur en dan is het nog vijf uur (!) vliegen naar deze eilandengroep. Vervolgens met een bootje naar het eilandje waar we tot zaterdag verblijven. We zijn heel benieuwd.

• 11 Oktober 2015 - 13:32

Hetty:

Het zal jou ook eens niet overkomen,een wielerronde ,waar geen mens woont,toch leuk om gezien te hebben
    ik wens jullie een goede vlucht naar fiji en ben hèèl benieuwd hoe jullie de eilanden gaan ervaren
    dit gedeelte was al heel byzonder,of het overtroffen kan worden?????
    groeten Hetty

• 12 Oktober 2015 - 10:49

Marjorie:

Haha...wat een heerlijk verhaal weer. En nu naar het paradijselijke Fiji. Ik wens jullie een heerlijke tijd daar.

Liefs,
    Mar