De eerste loodjes - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu De eerste loodjes - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

De eerste loodjes

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

21 Augustus 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 1: Woensdag 19 augustus......Warbeyen > Dubai

Eelco, Janneke en Carmen zijn er om 10.30, snel even een bakkie gedaan en op weg naar Schiphol. Ze zetten ons af, blijven nog even vliegtuigjes kijken en rijden weer naar huis; later wordt onze auto in Warbeyen gestald.
Stoelreserveringen gemaakt bij Qantas gelden blijkbaar niet bij Emirates, maar een ander plekje in het immense toestel (Airbus 380 met 615 passagiers) doet het ook en na een vlekkeloze vlucht zijn we rond middernacht in Dubai,
Daar is het nog 37 graden en benauwd, maar er echt overal airco en dan is het goed te doen.
Transfer naar het hotel bleek niet geregeld, maar daar brengt een taxi weer uitkomst en rond 02.00 plaatselijke tijd zijn we in ons hotel....slapen!

Dag 2: donderdag 20 augustus......Dubai

Goed geslapen in ons sfeervolle Arabische hotel wat in feite uit drie hotels bestaat. Aaneengeschakeld op ruim een kilometer, met prive stranden, zwembaden en een keuze uit 14 restaurants.
De meest luxe en dure auto ś (Ferraris, Lamborghinis, Porsches etc. in ruime mate vertegenwoordigd en Sjeiks met hun harems laten zich er ook verwennen. Toch een raar gezicht als de dames met burka en al in het zwembad gaan; het is even wennen.
Vandaag een van de enorme shopping malls bezocht en je weet niet wat je ziet. Een enorme overdaad met opnieuw de meest luxe autos voor de deur en naast de tientallen juweliers en honderden merkboutiques ook een ontspanningsdeel met jawel.....een indoor ski-centrum.
Kompleet met verhuur van materialen, skiliften, een afdaling van 400 meter, een snowbordbaan en een kinderspeelplaats.....allemaal in echte sneeuw. Je weet niet wat je ziet.
Het geheel wordt gecompletteerd door een after ski kroeg/restaurant. genaamd "Sankt Moritz" inclusief een open haard.
En buiten is het meer dan veertig graden, maar denk niet dat dit mensen afschrikt. Het is drukker dan tijdens tijdens de voorjaarsvakantie in Oostenrijk en men vindt het allemaal heel gewoon.
Dikke Artabieren met vrouwen en kinderen, dik gewatteerde jassen tot op de enkels, allemaal een skihelm op en je kunt uit goed fatsoen geen fotos maken, maar je lacht je een deuk.
WAANZIN in onze ogen, maar ja....wij rijden duizend kilometer naar onze wintersport en zij niet.

Dag 3: vrijdag 21 augustus......Dubai

Citytoer gedaan met de hop-on hop-off bus, de ideale manier om de stad en omgeving snel te zien.
Enorm indrukwekkend en niet te bevatten dat de gebouwen in goed 20 jaar uit de grond zijn gestampt. De Burj Khalifa is het hoogste gebouw ter wereld met een hoogte van meer dan 800 meter en spant echt de kroon, maar er zijn tientallen gebouwen van 300 tot 500 meter en hoger.
Veelal kantoorgebouwen, maar ook appartementsgebouwen waar men blijkbaar graag wil wonen.
Verdere beschrijving vergt te veel tijd....en je moet het zelf gezien hebben om de enormiteit te kunnen bevatten.
Protserig....zal wel, maar er zit veel geld en het rolt als nergens anders.
Ook het eerste palmeiland, waarvan de oprit vlak voor ons hotel ligt is gigantisch. Mooi of niet, smaken verschillen nou eenmaal en op ons maakt het een onuitwisbare indruk.
En denk nou maar niet dat ze klaar zijn met bouwen; er komt nog veel meer en het tweede palmeiland (2x zo groot als het eerste) is al bijna klaar.
Dubai is één grote bouwput en hier noemt men het "the city that never stops growing".......we zullen zien.

Morgen nog één keer de stad in en zondag door naar Australië, het eerstvolgende verslag komt waarschijnlijk van daar.

• 21 Augustus 2015 - 21:11

Jan En Monique:

Hoi Jos en Ingrid,

We wensen jullie een fantastische reis, prachtige avonturen, schitterende natuur en een hoop mooie herinneringen die jullie weer mee terug mogen nemen.
    Veel plezier en geniet er van, wij gaan weer genieten van jullie verhalen!

Jan en Monique

• 22 Augustus 2015 - 00:45

SiMaKy :

Goeie! Veel plezier, en:

Sie joe soen!

• 22 Augustus 2015 - 09:20

Marlies:

Hoi Jos en Ingrid,

Nogmaals een fantastische reis toegewenst ! Wat ontzettend leuk om zo jullie avonturen mee te kunnen lezen.
    Ik zie dat de transfer v.a. Dubai er niet was, dat had natuurlijk niet zo moeten zijn ... Ga ik wel gelijk melding van maken en dit bedrag van de transfer storten we op jullie rekening terug.

Ben erg benieuwd naar jullie Australie verhaal straks.

Groetjes Marlies

• 22 Augustus 2015 - 09:21

Hetty:

fijn van jullie te horen,begin is gemaakt.Hèèl goede reis en dat we maar veel mogen meegenieten

• 22 Augustus 2015 - 20:52

Lex:

Hallo Ingrid en Jos,
    Zo, de superreis is begonnen... Lijkt me nou helemaal niks (maar niet heus).
    Ontzettend veel plezier en mooie en verrassende belevenissen gewenst en ik ga jullie met groot genoegen volgen !
    Groetjes, Lex

• 23 Augustus 2015 - 21:31

REXJe (Ricardo, Evelien, Xanne En Jitske(tje):

Nou Jos en Ingrid,

Dit verhaal belooft weer veel goeds! Een mooie start van een reeks waar wij weer naar uitzien. Met gepaste jaloezie. Maak er een geweldige tijd van. 3 maanden, uniek wordt het!

Enjoy! Dan doen wij dat als we jullie verhalen lezen!

Ricardo & Family

• 23 Augustus 2015 - 22:49

Cor & Lenie Drost:

Hoi Ingrid & Jos,
    Start is goed, dat beloofd wat voor de komende tijd.
    Geniet dat is jullie wel toevertrouwd.

Groetjes, Cor @ Lenie

• 24 Augustus 2015 - 10:15

Sylvester:

Hoi Jos & Ingrid,

Heel veel plezier gedurende de reis, maar dat gaat vast helemaal goedkomen he!

Ik zal jullie blijven volgen en ben heel benieuwd naar alle mooie verhalen en foto's!!

Gr. Sylvester

• 24 Augustus 2015 - 11:28

Marjorie:

Hi wereldreizigers,

Het begin klinkt al super....! Heerlijk om jullie belevenissen weer te mogen lezen. Geniet ik toch een stukje mee. Have fun :-)

Liefs,
    Mar

• 24 Augustus 2015 - 13:10

Rianne:

Ha die Jos en Ingrid,

We zijn begonnen! Nou ja, WE. Een beetje wel natuurlijk, want ik wil niks missen.
    Op naar het volgende avontuur.

liefs Rianne

• 24 Augustus 2015 - 14:42

Bas En Babette:

Lieve Jos en Ingrid,

Sjonge, we zijn jaloers! Geniet ervan en graag blijven we op de hoogte van al jullie spannende reisavonturen!

liefs,
    Bas en Babette

• 24 Augustus 2015 - 20:19

Papaioannoutjes:

Een super leuke tijd daar. Geniet ervan!

Dikke kus van ons.

De Papaioannoutjes