Rundu vervolg - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu Rundu vervolg - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Jos en Ingrid - WaarBenJij.nu

Rundu vervolg

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Ingrid

11 Oktober 2014 | Namibië, Bagani

Dag 14: Rundu

Lekker lui vandaag, drankje aan de pool en een goed boek. 's avonds nog wel een "sundowner" gemaakt.
Dat is erg in bij alle lodges en het betekeent zoveel als en excursie tot de zon ondergaat. Wèl voorzien van hapjes en drankjes en dit keer op het water. Met een boot varen we langs de verschillende dorpjes, waar gevist wordt, kleine kinderen spelen in de rivier en hele families staan zich ongegeneerd uitvoerig te wassen, het woord preuts kennen ze nog niet.
De gids weet veel over de plaatselijke flore en fauna en zo steek je toch weer het een en ander op. Bij terugkomst wacht het dinerbuffet en dat is zoals elke dag prima!en hier is dan ook veel wateer

dag 15: van Rundu naar Bagani

Zoals gewoonlijk vroeg op en na het ontbijt onderweg naar de volgende stop, pakweg 200 kilometer verder naar het oosten. We rijden de Caprivi strook binnen in het uiterste noordoosten van Namibië. 500 kilometer lang en maar maximaal 30 kilometeer breed. Vier grote rivieren: Okavango, Kwando, Chobe en Zambesi zijn bepalend voor dit gebied. In de parken tref je alle grote wilden dieren, m.u.v. de neushoorn. En veel, heeel veel vogelsoorten. Ook hier veel kleine dorpjes en nederzettinkjes langs de weg.
Het begint extreen warm te worden, wel tegen de veertig graden. De luchtvochtigheid neemt toe en ook verschijnen af en toe wat wolkjes. Eind oktober begint de regentijd pas , maar land, mensen en dieren smachten naar de regen.....duurt echter nog wel even.
Malariagebied hier.....oppassen dus!
Bagani en met name de Divava lodge is weer uitzonderlijk mooi. Het ligt opnieuw aan de Okavango rivier en we maken in de namiddag weeer een boottrip, we vonden het zo lekker, die afkoeling....vandaar.

dag 16: Bagani

De ochtend staat in het teken van een game drive en we bezoeken een van de meest wildrijke parken van Afrika. Het is bloedheet en om 07.00 hebben we het zweet al op ons lijf. Maar ook mooi en we zien veel wild. De gids is een echte, hij ziet alles en wijst ons op dingen die we met de verrekijker amper kunnen onderscheiden. Als we dan dichterbij komen zien we het ook. Een Roan antilope (zeldzaam) en een grote UHU alle vogelsoorten met daarnaast de namen en toenamen in het Engels en Duits. Prima kerel: dikke fooi!
Het zwembad biedt uitkomst als we terug in de lodge zijn...het is echt te warm en Ingrid laat zich lekker vewennen in de Spa. Bij het diner horen we dat het in Rundu fors heeft geregend en daar zijn we net weg. Men verwacht een lange regentijd en ook een eerdere start. Wij gaan verder naar het oosten en zijn benieuwd of de regen ons ook in gaat halen.
Verslagen maken gaat al dagen niet en ook het uploaden van foto 's biedt de nodige frustraties. Urenlang zit ik te pielen.....geen resultaat.
Dat betekent wachten op een locatie waar wèl degelijk internet voorhanden is.....morgen misschien.

• 11 Oktober 2014 - 09:16

Jan En Monique:

Hoi Jos en Ingrid,

Ook wij zijn weer volop aan het genieten van jullie prachtige reis!
    En als er weer een mailtje binnen komt....yes!!
    Dan wanen we ons ook even in het warme, prachtige en avontuurlijke Afrika.

Lieve groetjes van Jan en Monique

• 11 Oktober 2014 - 10:05

Ruud Van De Lest:

Leuk , de verslagen van jullie. Leuk om te horen hoe mooi het daar is , geniet er van . Doki,de meiden en ik. Doei.

• 11 Oktober 2014 - 11:10

Rianne:

Poeh hee, Divava Lodge aan de Okavango rivier .

Als God in Frankrijk, maar dan anders.
    Prachtig. en wat een afwisselend landschap. Malaria is minder, smeren dus.